Mikä on Sihteeriyhdistys?

Sihteeriyhdistys – Sekreterarföreningen ry on sihteerinä, assistenttina tai tällaiseen rinnastettavassa tehtävässä toimivien valtakunnallinen voittoa tavoittelematon ammatillinen yhdistys. Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1960 ja jäsenmäärä on tällä hetkellä noin 700. Yhdistyksen tarkoituksena on jäsenten vuorovaikutuksen edistäminen sekä ammattipätevyyden ja -arvostuksen kohottaminen. Toimintaamme ohjaavat ammatillisuus, aktiivisuus, vastuullisuus ja ilo toimia yhdessä.

Tutustu yhdistyksen jäsenyyksiin. Lisäksi yhdistyksellä on tarjottavana yrityksille erilaisia mahdollisuuksia näkyä jäsenille.

Liity mukaan innostavaan porukkaan!

Verkostoitumista, vierailuja, luentoja, koulutuksia, yhteisiä matkoja sekä paljon muuta. Tule mukaan!

Arvomme

Yksilönä yhdessä

Jäsentemme erilaisuus on rikkaus ja voimavaramme. Kunnioitamme kollegojemme ammattitaitoa ja toisiltamme oppiminen on meille tärkeää.

Aktiivisuus

Teemme ammattiamme ja toimintaamme tunnetuksi ja näkyväksi. Teemme aktiivista yhteistyötä sidosryhmiemme kanssa.

Ammatillisuus

Järjestämme ammatillisesti korkeatasoisia tilaisuuksia, koulutuksia ja seminaareja. Seuraamme toimintaympäristön muutoksia ja kehitämme aktiivisesti toimintaamme.

Vastuullisuus

Sitoudumme tavoitteisiin, päätöksiin ja toimimme huolellisesti. Kaikki jäsenemme toimivat yhdistyksen kokonaisetu huomioiden.

Jäsenillemme on ilo olla ja toimia yhdessä yhteisten tavoitteiden toteuttamisessa.

Hallinto

Hallitus

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous valitsee hallituksen, joka toimeenpanee kokousten päätökset ja vastuullisella toiminnallaan huolehtii yhdistyksen toiminnan jatkuvuudesta.

Jaostot

Sihteeriyhdistys – Sekreterarföreningen ry on jakautunut seitsemään maakunnalliseen jaostoon. Kaikki yhdistyksen jäseneksi liittyvät kuuluvat automaattisesti oman alueensa jaostoon. Jaostot toimivat yhdistyksen toiminta-ajatuksen mukaisesti.

Hallituksen kokoonpano 2024

Katarina Virtasalo