Mikä on Sihteeriyhdistys?

Sihteeriyhdistys – Sekreterarföreningen ry on sihteerinä, assistenttina tai tällaiseen rinnastettavassa tehtävässä toimivien valtakunnallinen voittoa tavoittelematon ammatillinen yhdistys. Yhdistyksemme on perustettu vuonna 1960 ja jäsenmäärä on tällä hetkellä noin 950. Yhdistyksen tarkoituksena on jäsenten vuorovaikutuksen edistäminen sekä ammattipätevyyden ja -arvostuksen kohottaminen. Toimintaamme ohjaavat ammatillisuus, aktiivisuus, vastuullisuus ja ilo toimia yhdessä.

Liity mukaan innostavaan porukkaan!

Verkostoitumista, vierailuja, luentoja, koulutuksia, yhteisiä matkoja, ammattilehti sekä paljon muuta. Tule mukaan!

Arvomme

Yksilönä yhdessä

Jäsentemme erilaisuus on rikkaus ja voimavaramme. Kunnioitamme kollegojemme ammattitaitoa ja toisiltamme oppiminen on meille tärkeää.

Aktiivisuus

Teemme ammattiamme ja toimintaamme tunnetuksi ja näkyväksi. Teemme aktiivista yhteistyötä sidosryhmiemme kanssa.

Ammatillisuus

Järjestämme ammatillisesti korkeatasoisia tilaisuuksia, koulutuksia ja seminaareja. Seuraamme toimintaympäristön muutoksia ja kehitämme aktiivisesti toimintaamme.

Vastuullisuus

Sitoudumme tavoitteisiin, päätöksiin ja toimimme huolellisesti. Kaikki jäsenemme toimivat yhdistyksen kokonaisetu huomioiden.

Jäsenillemme on ilo olla ja toimia yhdessä yhteisten tavoitteiden toteuttamisessa.

Hallinto

Yhdistyksen hallitus

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous valitsee yhdistyksen hallituksen, joka toimeenpanee kokousten päätökset ja vastuullisella toiminnallaan huolehtii yhdistyksen toiminnan jatkuvuudesta.

Jaostot

Sihteeriyhdistys – Sekreterarföreningen ry on jakautunut kymmeneen maakunnalliseen jaostoon. Kaikki yhdistyksen jäseneksi liittyvät kuuluvat automaattisesti oman alueensa jaostoon. Jaostot toimivat yhdistyksen toiminta-ajatuksen mukaisesti.

Hallituksen kokoonpano 2019

Saara Mård

Taina Torvinen

Varapuheenjohtaja

Jaostojen edustajajäsenet hallituksessa

Helsingin seutu

Turku, Pori

Ann-Christin Suhonen
jalojalo@jalojalo.fi

Tampereen seutu

Jyväskylä

Etelä- ja Keski-Pohjanmaa

Seija Rönnqvist
seronn@netikka.fi

Pohjois-Suomi

Kuopio, Kymenlaakso

Yhdistyksen säännöt

Sihteeriyhdistyksen säännöt löydät alla olevan painikkeen takaa.

Sihteeriyhdistys
Sekreterarföreningen ry