15On taas jaostokuulumisten aika! Tällä kertaa vuorossa on Kymenlaakson jaosto. Jaoston jäsenet tulevat Kotkan ja Kouvolan alueilta sekä ympäryskunnista, ja tapaamispaikkammekin valitaan laajan alueen eri puolilta.

Kymenlaaksossa on paljon upeita vierailukohteita

Jaosto tutustui esimerkiksi yhdellä ja samalla ”rengasmatkalla” Iitissä sijaitsevaan Radalla Resortiin, Tolkkilan kartanoon Korialla ja Kouvolan keskustassa sijaitsevaan Sokos Hotel Vaakunaan. Hienoja majoitus- ja kokouskohteita kaikki!

Hiukan erilaisen, mutta ah niin ihanan elämyksen meille tarjosi Your Face -liike, jossa saimme henkilökohtaista pukeutumisopastusta sekä kevään trendinäytöksen. Mieleenpainuva kohde oli myös kotimaanmatkailun uusin tähti, Tykkimäki Resort Kouvolassa, jossa yllä oleva valokuvakin on otettu. Vuoteen mahtui myös käynti tutustumassa Merikeinun alpakoihin Haminassa ja Kouvolan Lakritsin uusiin tuotantotiloihin Kouvolassa. Näistä kohteista saakin jo hyvän kuvan siitä, miten monipuolisia käyntikohteita Kymenlaakson jaosto jäsenilleen tarjoaa.

Vinkkinä muille jaostoille: myös yhteistapaamiset toisen jaoston kanssa ovat mukavia. Jos innostutte suuntaamaan Kymenlaaksoon, ottakaa yhteyttä vaikkapa Tiinaan, jaostomme puheenjohtajaan.

Pyysin jaoston puheenjohtajaa Tiinaa kertomaan kuulumisia.

Tiina biljardia testaamassa jaoston tapaamisessa

Kerro Tiina itsestäsi

– Työskentelen nykyään Kymin Osakeyhtiön 100-vuotissäätiön sihteerinä ja pidän työstäni kovasti. Säätiö jakaa apurahoja ja sitä kautta saan olla hyvällä asialla. Puoliso, lapset perheineen ja erityisesti lapsenlapset ovat minulle tärkeitä ja vapaa-aikaa vietämmekin yhdessä mökillä paljon.

Olet ollut mukana monessa eri roolissa jaostossa ja sen hallituksessa. Miten päädyit Sihteeriyhdistykseen ja jopa luottamustehtäviin?

– Olen ollut yhdistyksen toiminnassa mukana pitkään ja pidän sen toimintaa sekä kollegoiden tapaamisia tärkeänä. On tärkeää tuntea alueen yritysten ja yhteisöjen tarjoamat palvelut. Sen vuoksi jaoston järjestämät tutustumiskäynnit ovat olleet erityisen tärkeät monin tavoin työssä ja harrastuksissa. Jaostomme toiminnassa on ollut aina mukavaa väkeä ja on ollut ilo olla osa sitä joukkoa.

Mitä toivot Kymenlaakson jaostolle tänä vuonna?

– Toivon, että Kymenlaakson jaoston jäsenet kaikki aktivoituvat osallistumaan tapaamisiin ja toivon, että saamme myös joukkoomme uusia jäseniä tänä vuonna. Monia mukavia vierailukohteita ja koulutusta on tulossa.

Mitä terveisiä haluaisit kertoa Secretariuksen lukijoille?

– Haluan toivottaa kaikille lukijoille oikein mukavaa kevättä ja kesän odotusta. Pitäkää huolta itsestänne ja läheisistänne. Osallistukaa jaostojen tapahtumiin – se on voimaannuttavaa!

Kiitos Tiinalle kuulumisista, nähdään tapahtumissa!

Teksti: Marja Konsti

Valokuvat: Sini Aalto, Kymenlaakson jaoston tiedottaja

Välillä jaoston kanssa ollaan ihan metsässä – rennosti

Välillä hassutellaan sisätiloissa – tässä Lahden Seurahuoneella