Nyt esittäytyvät leidit blogien takaa!

1. Kuka olet ja mistä jaostosta tulet?
  2. Miksi pidät kirjoittamisesta?​
  3. Minkälainen on blogin kirjoittamistyylisi?
  4. Mikä on sinulle mieluisin blogikategoria ja miksi?
  5. Mitä haluat blogeillasi sanoa lukijoille?

Marja Konsti

1. Marja, viestinnästä kiinnostunut Kymenlaakson jaoston jäsen Kotkasta.
2. Olen aina pitänyt siitä, samoin lukemisesta. Jostain syystä kirjoittaminen on minulle luontevaa.
3. Pyrin selkeyteen ja kiinnostavuuteen, mutta teksti ei aluksi ole ollenkaan sitä. En välttämättä tiedä aloittaessani mihin päädyn! Kirjoitan asioita joista haluaisin kertoa, ja sitten alan karsia rönsyjä pois. Usein huomaan, että oleellinen löytyy kunhan ajatuksia on ensin purkanut tekstiksi. En siis suhtaudu hirveän vakavasti aloittamiseen, kunhan ”kirjoittelen”.
4. Olen vähän sellainen ”kaikki kiinnostaa” -tyyppi, mutta Työ ja ura sekä Hyvinvointi ovat viime aikoina olleet lähinnä sydäntä. Hyvien vinkkien jakaminen ja verkostolta oppiminen on aina ollut yksi syy olla mukana yhdistyksessä, siksi toivon voivani tehdä sitä blogissakin.
5. Toivon, että blogitekstit ovat lukijoille hyödyllisiä, mutta samalla toivon, että meillä kaikilla on tunne siitä, että kuulumme yhteen ja yhdessä on mukavaa.

Ria Korkiakangas

1. Ria Helsingin seudun jaostosta, jaoston tiedottaja.
2. Kirjoittaminen saa ajatuksille perspektiiviä ja antaa terapiaa. Vähäinenkin kirjoittaminen on auttanut minua aina.
3. Ihmisläheinen ja käytännönläheinen, toivottavasti rento, mukava ja mukaansatempaava.
4. Olen avoin kaikille blogikategorioille, tärkeää on oma ilmaisu ja oman äänen kuuleminen tekstissä.
5. Toivottavasti blogini antavat lukijoille jotain tiedon- ja hyödynmurusia omaan arkeen.

Lue blogit Hyvinvointi, Lifestyle, Työ ja ura, Yhdistyselämää

Henna Marjamaa

1. Henna Oulusta, Pohjois-Suomen jaostosta. Toimin luottamustehtävässä yhdistyksen blogiin, bloggarina.
2. Kirjoittaminen on vaan kivaa! Olen kirjoittanut ihan nuoresta lähtien ja pitänyt päiväkirjaa elämästäni. Kirjoittaminen itselle on terapeuttista ja analyyttista. Bloggaaminen taas on mielenkiintoista ja erilaisempaa kuin itselle kirjoittaminen.
3. Toivon, että se on rento ja aihe sen verran mielenkiintoinen, mikä tavoittaisi lukijoita.
4. Hyvinvointi ja Lifestyle. Olen itse kiinnostunut näistä aiheista ja näitä aiheita luen itse sekä lehdistä että tietyistä blogeista.
5. Haluan herättää lukijaa miettimään kirjoitukseen liittyvästä aiheesta, miten se häntä koskettaa ja havahtumaan siihen, että hän voi myös tehdä itse asialle jotain, esimerkiksi omaan hyvinvointiin liittyen.

Sari Ollikainen

1. Sihteeriyhdistyksen yhdistyskoordinaattori, jonka tonttia on koko yhdistys jäsenineen asemapaikalta Helsingistä käsin.
2. En ole mielestäni koskaan ollut kirjoittaja. Olen vain ajautunut tehtäviin, jossa kirjoittaminen kuuluu tehtäviini.
Edellä mainittuun perustuen, kirjoitankin mieluusti yhdistystoimintaan liittyvistä asioista.
3. Luontevinta minulle on kirjoittaa informatiivista asiatekstiä.
4. Ehdottomasti Yhdistyselämää.
5. Toivon, että varsinkin jäsenet lukisivat säännöllisesti blogeja. Aikaa ei mene kauaa, kun tekstit ovat lyhyitä. Mielestäni tuiki tärkeää tietoa välittyy blogeista niin yhdistyksen, työelämän kuin vapaa-ajan toimintaan.

Lue, blogit Yhdistyselämää

Pia Saikkonen

1. Pia Jyväskylän jaostosta. Toimin jaoston bloggariedustajana yhdistyksen blogin kirjoittajien ringissä.
2. Kirjoittaminen on ollut mieluista nuoresta lähtien. Kirjoitin runoja, päiväkirjaa, satuja ja haaveilin toimittajan ammatista. Nyt haaveilen kirjan kirjoittamisesta. Kirjoittamalla pystyn parhaiten välittämään tuntojani ja jäsentämään ajatuksiani.
3. Tässä yhteydessä asiapitoinen, mutta toivon, ettei liian kuiva. Haluan kirjoituksillani oivalluttaa ja jakaa tietoa, jonka itse koen tärkeäksi.
4. Viittaan edelliseen, työ ja ura. Työelämä ja siihen liittyvät ilmiöt, haasteet, johtaminen ja vuorovaikutus – se on mielenkiintoinen maailma, josta riittää ammennettavaa.
5. Haluaisin herättää uteliaisuuden, innostaa itsensä kehittämiseen ja uudistumiseen ja muistuttaa kokonaiskuntoisuuden merkityksestä sekä työssä että henkilökohtaisessa elämässä.

Ja mikä blogi olikaan?

Vuoden alussa julkaistiin Secretarius – enemmän yhdessä Yhdistyselämää-kategorissa blogi ”Yhdistyksen blogi ei ole sama kuin Secretariuksen lehtijutut”. Lue, mistä blogissa on kysymys

# secretariusenemmänyhdessä #sihteeriyhdistys #minunsihteeriyhdistys #enemmänyhdessä #ilotoimiayhdessä #uudistueneteenpäin